Pieter Slooten

P. Slooten

Geplaatst door Coördinator Archief Oorlogsgravenstichting op 21 oktober 2014

Brief aan ouders over Pieter Slooten

Bron: De brief is afkomstig uit een nalatenschap van Edouard Henri Wolthuis. Edouard Henri Wolthuis en was ambtenaar bij het ministerie van Economische Zaken. Hij werkte daar vanaf, van1941 tot aan zijn pensioen in 1980. Eerst in gebouw Ternoot... Lees meer

Bron: De brief is afkomstig uit een nalatenschap van Edouard Henri Wolthuis.

Edouard Henri Wolthuis en was ambtenaar bij het ministerie van Economische Zaken. Hij werkte daar vanaf, van1941 tot aan zijn pensioen in 1980. Eerst in gebouw Ternoot (houten noodgebouw) later aan de Bezuidenhoutseweg, in een villa links van het hoofdgebouw.

Brief is gericht aan familie Stahlecker. Dat waren de ouders van de vrouw van Edouard. Zij woonden op de Loosduinseweg 589, waar ze een kruidenierswinkel hadden, ook tijdens de oorlog. In de brief wordt gevraagd om Miep en Jenny op de hoogte te brengen. Miep was de vrouw van Edouard, Jenny de zus van Miep. De dochter van Miep kan zich herinneren dat haar moeder het af en toe noemde, dat ene Piet Slooten, gefusilleerd was. Maar verder weet ze niet wat de relatie tussen de families was.

Bron: Vereniging 18 juni.

Geplaatst door Jurriaan Wouters op 25 maart 2021

Neck, monument voor Pieter Slooten