Wilhelmus Maria Serton

Overleden op 01-03-1945 in Hamburg, Stadtkreis Hamburg

Afbeeldingen

Willie Serton is in 1944 opgepakt

Willie Serton was in juni 1944 teruggekeerd uit de “Arbeitseinsatz” in Duitsland naar Hagenkapweg 104 in Eindhoven. Het witte huis is het eerste van de rij. Zijn ouderlijk huis het laatste van die vier woningen. Even verder rechts begon de Anna van Engelandstraat.

Ouders organiseerden daar op 12 augustus 1944 voor de buurtkinderen een sportdag. Vier jongelui van omstreeks de twintig hielpen bij de organisatie. Willie is de eerste van links.

De ouderen waren zo enthousiast, dat ook zij nog gingen touwtrekken. De vier jongens liepen nog om het hardst rond het huizenblok. Willie was de winnaar.

Die dag was ik er als vijfjarige bij. Heel veel later hoorde ik van een oudere buurtgenoot, dat Willie binnen die ruim vijf weken voor de bevrijding van Eindhoven werd opgepakt en via kamp Amersfoort naar Neuengamme werd overgebracht, waar hij op 1 maart 1945 overleed.

Bron: Henk Aapkes, zelf opgegroeid in deze wijk en als jongetje van 5 bij de sportdag op 12 augustus 1944

Geplaatst door Coördinator Archief Oorlogsgravenstichting op 28 juni 2019

foto met Willie rechts op de achtergrond

Achter de mensen is café Groenewoud op de hoek van de Hagenkampweg te zien. Links om de hoek woonde Willie met zijn ouders. Hagenkampweg 104 in Eindhoven.

Geplaatst door Henk Aapkes op 04 juni 2019

Fc8f1449384de909020ea0d796e9078b v1

bidprentje Wilhelmus Maria Serton

Bron: opgestuurd door een nichtje van Willie Serton

Geplaatst door Henk Aapkes op 29 mei 2019

Nationaal Ereveld Loenen

Vak/rij/nummer C374
W.M.Serton.jpg

Loenen, Ereveld Loenen

Apeldoorn

Loenen, Ereveld Loenen

Leg bloemen op dit graf

Wilt u graag bloemen laten leggen op dit graf, dan verzorgen wij dit graag voor u.
Bestel bloemen
Bloemen en kransen