Albertus Niemeijer

Geboren op 03-08-1918 in Nijmegen

Overleden op 11-05-1940 in Wassenaar

Afbeeldingen

De 21-jarige dienstplichtige soldaat Albertus Niemeijer kwam om het leven toen hij met zijn bataljon in de nacht van 10 op 11 mei om 3.00 uur bij de Wassenaarse Slag overvallen werd door Duitse militairen. Bij de gevechten kwamen 22 Nederlanders en twee Duitsers om. Ongeveer 300 Nederlanders werden krijgsgevangen genomen. Niemeijer lag eerst begraven bij de Wassenaarse Slag. Hij werd 22 mei 1940 herbegraven in Wassenaar.

Op 26 februari 1982 vond hij zijn laatste rustplaats op het militair Ereveld Grebbeberg. Zijn naam staat vermeld op een plaquette in de Maranathakerk, Nijmegen.

Geplaatst door Stichting WO2 Sporen JvZ op 08 januari 2015

Militair Ereveld Grebbeberg

Vak/rij/nummer 1233
A.Niemeijer.jpg

Rhenen, Militair Ereveld Grebbeberg

Rhenen

Rhenen, Militair Ereveld Grebbeberg

Leg bloemen op dit graf

Wilt u graag bloemen laten leggen op dit graf, dan verzorgen wij dit graag voor u.
Bestel bloemen
Bloemen en kransen