Eerbewijs 4 mei 2019

Oorlog neemt. Neemt levens, neemt liefde, Neemt woorden, neemt gedachten. Neemt geliefden, neemt gezinnen. Oorlog geeft niet. Oorlog stopt niet bij vrede. Oorlog woekert voort van binnen. En overleeft generaties.

4 mei gaat over de rol van de oorlog. De grote rol in het leven van het slachtoffer, het gezin en de generaties daarna. De oorlog scheidt de gevallenen voor altijd van de levens van de toekomst. Daar willen wij op die dag met u bij stil staan op Nationaal Ereveld Loenen. Aan de hand van verhalen over de oorlog, verlies, onmogelijke keuzes en wat het betekent als alle vrijheid is verdwenen.

Deze herdenking noemen wij ‘Eerbewijs’. Komende maand informeren wij op deze plaats over de invulling van deze herdenking op Nationaal Ereveld Loenen. Graag nodigen wij u alvast uit om op 4 mei 2019 om 13.30 uur op Nationaal Ereveld Loenen deel te nemen aan dit ‘Eerbewijs’.

Ereveld Vol Leven

De afgelopen vier jaar hebben wij in goede samenwerking met velen Ereveld Vol Leven georganiseerd in Loenen. Wij kijken hier met grote dankbaarheid op terug. Wij willen nu een volgende stap zetten.

De komende jaren gaat er veel gebeuren op Nationaal Ereveld Loenen. In 2020 openen wij een nieuw informatiecentrum met een tentoonstelling waarin verhalen van de mensen uit de graven centraal staan. Deze tentoonstelling en deze verhalen vormen de basis voor allerlei nieuwe activiteiten gericht op het doorgeven van de verhalen aan de volgende generaties. De herdenking ‘Eerbewijs’ op 4 mei past in deze ontwikkeling.

Wij bedanken iedereen die de afgelopen jaren bij Ereveld Vol Leven betrokken is geweest en in het bijzonder de nabestaanden die hun verhaal met ons gedeeld hebben en alle representanten en vrijwilligers die deze bijzondere herdenking mogelijk hebben gemaakt.

Schrijf in voor onze nieuwsbrief
Volg ons op